+38 044 498 2499

+38 067 703 6576

З чого починається якісна фокус-група: 7 правил

З чого починається якісна фокус-група: 7 правил

У Вас на носі фокус-група? А чи знаєте Ви з чого слід її розпочати, аби коректно реалізувати цей метод збору інформації у своєму дослідженні?

Скористайтеся 7 правилами, що наведені нижче, щоб з перших хвилин встановити контакт з респондентами та провести свої наступні фокус-групові дискусії ідеально.

Правило №1: Конфіденційність

Насамперед, важливо донести всім учасникам фокус-групи, що дискусія є цілком конфіденційною. Конфіденційність завжди гарантує збереження інформації, наданої респондентами на усіх етапах комунікації з дослідниками: від їхньої особистої інформації до тих думок, що були висловлені безпосередньо на дискусії.

Проте, в деяких дослідженнях збереження конфіденційної інформації так само може потребуватися і з боку учасників фокус-групи. В такого роду дослідженнях – вся зібрана інформація призначена лише для дослідницьких цілей кінцевого замовника. Тому учасники не повинні обмінюватися ідеями, прототипами (тощо), якими вони діляться на фокус-групі, з іншими. Тобто, респонденти,звісно,можуть розповісти знайомим, що були учасниками групової дискусії на певну тему, але не повинні передавати подробиці та особливості розмови.

Правило №2: Мета дослідження

Важливо поділитися метою дослідження з учасниками. По-перше, це питання етики дослідження. По-друге, це допоможе респондентам зрозуміти, чому проводяться фокус-групи та чому інформація, почута від них, буде корисною для кінцевого замовника. Якщо респонденти зрозуміють кінцеву мету – сформувати бесіду навколо цих цілей буде значно легше.

Правило №3: Використання телефону

Участь у фокус-групі чимось схожа на похід до кінотеатру чи відвідини театральної вистави: звуковий рінгтон Вашого смартфону – це останнє, що очікують почути всі інші учасники дискусії. Тому, перед початком розмови, модератору варто нагадати респондентам про вимкнення телефонів або переведення їх у беззвучний режим. Це важливо, оскільки телефонний дзвінок може збити з думки учасників, що висловлюються у цей момент, та стати на завадігруповій динаміці.

Правило №4: Запис фокус-групи

Учасники повинні бути проінформовані, що фокус-група записується. Крім того, у цьому контексті необхідно обов’язково нагадати учасникам, що їхні особисті дані не будуть розголошуватися. І у разі, якщо з дискусії буде взята окрема цитата, ім’я її автора при цьому вказане не буде.

Правило №5: «Немає правильних чи неправильних відповідей»

Нагадайте учасникам, що на запитання, поставлені модератором протягом дискусії, немає правильних чи неправильних відповідей. Вони не проходять тест і їх ніхто не оцінює, навпаки – учасники мають право на будь-яку думку під час обговорення. І мета будь-якої фокус-групи – почути голос кожного.

Правило №6: Винагорода

Після завершення зустрічі завжди є кілька учасників, які кажуть: “Я б зробив це безкоштовно!” Це чудово, але так буває не завжди. Всі респонденти так чи інакше змінили свої плани, аби мати можливість прийти на фокус-групову дискусію. Тож повідомте учасникам, що в кінці бесіди всі учасники отримають винагороду.

Правило №7: «Дякуємо»

Завжди дякуйте респондентам на початку та в кінці фокус-групи. Учасники витратили час та насправді «попрацювали» на групі, щоб поділитися своїми думками, тому важливо подякувати їм за це. До того ж, це стимулюватиме їх до майбутньої участі у дослідженнях.

Ось так, на нашу думку, виглядають сім простих, але дієвих правил для якісної і продуктивної фокус-групової дискусії!

Share this post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *